Warszawikia

Zapraszamy do dyskusji na temat zmiany skórki (o tutaj).

CZYTAJ WIĘCEJ

Warszawikia
Advertisement
Warszawikia
150 Czas jazdy (min):
min – max
28 – 34
Częstotliwość: (szczyt – poza – dni wolne)
co 101530 minut

Autobus Solaris Urbino 12 na linii „150” na ul. Prostej

Autobus Scania CN270UB na linii „150” na ul. Grójeckiej

150linia autobusowa zwykła (rozkład jazdy), która kursuje z pętli Metro Młociny do Dziekanowa Leśnego w gminie Łomianki, z kursami wariantowymi przez Sadową, jak również, w wybrane kursy w dni nauki szkolnej, do Metra Marymont. Linię obsługuje ajent Komunikacja Miejska Łomianki.

Historia

Linię „150” uruchomiono 25 października 1958 roku na trasie z Emilii Plater (Dworzec Śródmieście) przez Emilii Plater, pl. Grzybowski, Królewską, Krakowskie Przedmieście, Miodową, al. Świerczewskiego, Wybrzeże Kościuszkowskie, Tamkę, Dobrą i Solec na Solec (Powiśle). Niebawem wycofano ją z Królewskiej, kierując Świętokrzyską i Nowym Światem.

W 1960 roku trasa linii „150” została wydłużona od ul. Solec przez Ludną, Książęcą, Żurawią, Kruczą, Hożą, Marszałkowską i Aleje Jerozolimskie na Dworzec Śródmieście – w ten sposób utworzona została linia okrężna, która kursowała w obu kierunkach. W celu rozróżnieniu poszczególnych kursów, wprowadzone zostały oznaczenia 150L dla kursów zgodnie z ruchem wskazówek zegara oraz 150P dla kursów poruszających się przeciwnie względem wskazówek zegara. W 1961 roku linia została wycofana ze Śródmieścia Południowego i skierowana przez Aleje Jerozolimskie, a w 1963 roku wycofano ją w ogóle z Mariensztatu – pojechała wówczas od ul. Świętokrzyskiej przez Tamkę do ul. Dobrej. Kilka miesięcy później całość linii została wydłużona na Dworzec Główny – z jednej strony przez Srebrną, Twardą i Prostą, a z drugiej przez Aleje Jerozolimskie.

12 kwietnia 1964 roku linia przestała mieć charakter jednokierunkowej. Jej trasa została wydłużona na Mariensztat i Ochotę, kursowała z pętli Trzech Budrysów przez Białobrzeską, Grójecką, Towarową, Srebrną, Krajowej Rady Narodowej, Prostą, Świętokrzyską, Tamkę i Dobrą na Mariensztat. W 1966 roku linia została skierowana od ul. Białobrzeskiej przez Sękocińską do ul. Grójeckiej – powrót odbywał się przez Barską. Od 1974 roku linia „150” kursowała przez Niemcewicza zamiast Sękocińską, a od 1976 roku powroty skierowano dodatkowo przez Węgierską. W 1979 roku uruchomiono pętlę Dickensa z nowym kryterium ulicznym na ulicach południowo-zachodniej Ochoty.

W kolejnych latach trasa linii „150” była wielokrotnie korygowana w rejonie Starej Ochoty, aż ostatecznie w 1988 roku skierowano ją przez ul. Kopińską, a w 1989 roku na nową pętlę Szczęśliwice. W kolejnych latach wprowadzano także drobne korekty w kursowaniu przez Mirów, gdzie ostatecznie skierowano ją od ul. Grójeckiej przez Towarową do ul. Prostej. Linia została zawieszona 11 czerwca 2011 roku w związku z budową centralnego odcinka II linii metra i nie została już przywrócona jako dublująca metro.

1 stycznia 2018 linia została ponownie uruchomiona, w związku z włączeniem Łomianek do I strefy biletowej, gdzie zastąpiła linię „Ł1” kursującą na takiej samej trasie. Jednocześnie w linię zostały wcielone kursy zlikwidowanej linii „Ł2”, przez co linia na wybranych kursach w dni nauki szkolnej dojeżdża do Metra Marymont.

Trasa podstawowa

Ostatnio zmieniana 1 stycznia 2018

Tablica boczna (2018)

Ulice

Metro MłocinyKasprowiczaal. WittekMarymonckaPułkowaŁomianki: Kolejowa – Brukowa – Warszawska – Kiełpin: Warszawska – Dziekanów Leśny: Wiklinowa – Konopnickiej – Dziekanów Leśny

Wybrane kursy dwukierunkowo w dni nauki szkolnej:
Metro MarymontWłościańskaSłowackiegoMarymonckaPułkowaŁomianki: Kolejowa – ...

Niektóre kursy odbywają się na trasie wydłużonej:
... – Wiklinowa – Kolejowa – Sadowa: Turystyczna – Sadowa – Turystyczna – Dziekanów Leśny: Kolejowa – Wiklinowa – Konopnickiej – ...

Przystanki

K1.gif Metro Młociny
S2.gif Metro Młociny
Ż.gif Zajezdnia Żoliborz
Ż.gif Prozy
S.gif Muzealna
Ż1.gif Dzierżoniowska
Ż.gif Park Młociński
G.gif Buraków:
S.gif Buraków
G.gif Łomianki:
W.gif
SWK.gif C.H. Auchan
S.gif Brukowa
S.gif POLMO
S.gif Lwowska
S.gif Szkoła
S.gif Łomianki-Centrum
S.gif Kościół
S.gif ICDS
S.gif Armii Poznań
S.gif Ogrodowa
G.gif Dziekanów Leśny:
S.gif Graniczka
R1.gif
S2R.gif Wędkarska
S2R.gif Turystyczna-Kolejowa
S2R.gif Strzelecka
S2R.gif Sadowa-Dom Opieki
SW.gif Strzelecka
SW.gif Turystyczna/Kolejowa
R2.gif
S.gif Instytut Ekologii
K2.gif Dziekanów Leśny

K1.gif Metro Marymont
S1.gif Metro Marymont
Ż.gif Park Kaskada
S.gif Żeromskiego
S.gif Podleśna-IMiGW
S.gif AWF
Ż.gif Twardowska
S.gif Szpital Bielański
Ż.gif UKSW
Ż.gif Las Bielański
S.gif Przy Agorze
S.gif Cmentarz Włoski
Ż.gif Prozy
S.gif Muzealna

Linki zewnętrzne

Advertisement