Warszawikia

Zapraszamy do dyskusji na temat zmiany skórki (o tutaj).

CZYTAJ WIĘCEJ

Warszawikia
Advertisement
Warszawikia
124 Czas jazdy (min):
min – max
9 – 13
Częstotliwość: (szczyt – poza – dni wolne)
co 121520 minut

Autobus Solaris Urbino 15 na linii 124 na pętli P+R Aleja Krakowska

Solaris Urbino 18 o nr tab. 5253 na pętli Paluch

124linia autobusowa zwykła (rozkład jazdy), która kursuje na trasie z P+R Alei Krakowskiej na Paluch. Linię obsługuje zajezdnia autobusowa Kleszczowa.

Historia

Autobus Neoplan N4020td na linii 124 na ul. Ogrodników

Linia "124" została uruchomiona po raz pierwszy 10 października 1949 roku jako linia autobusowa szczytowa okresowa w celu odciążenia przepełnionej linii 14, połączyła wówczas Plac Narutowicza przez Filtrową, Suchą i Nowowiejską z Placem Unii Lubelskiej. Funkcjonowała w ten sposób przez dwa lata, do 1951 roku, i następnie została zlikwidowana w związku ze zwiększeniem liczby wozów na linii 14.

Linia "124" została ponownie uruchomiona 12 stycznia 1953 roku i połączyła wówczas Plac Narutowicza przez Grójecką, al. Krakowską, 17 Stycznia i Żwirki i Wigury z pętlą Paluch na wysokości ul. Wieżowej. W 1956 roku uproszczono jej trasę i skierowano całkowicie przez ul. Żwirki i Wigury na Plac Zawiszy, jednak do poprzedniego układu powrócono w 1960 roku. Znaczna zmiana trasy miała miejsce od 15 maja 1962 roku, kiedy to w związku z rozbudową lotniska i likwidacją fragmentu ulicy Żwirki i Wigury linia "124" została skierowana na trasę MalowniczaPaluch przez al. Krakowską i ul. Na Skraju. W 1971 roku linię umieszczono na obecnej pętli Okęcie, a w 1988 roku wydłużono ją na Paluchu do nowej pętli Paluch przy ogródkach działkowych.

Od 24 listopada do 21 grudnia 2012 roku linia "124" kursowała objazdem przez Rybie i Raszyn w związku z wyłączeniem z ruchu ul. Na Skraju, w tamtym okresie linię obsługiwał ajent Mobilis pojazdami 8-metrowymi ze względu na szerokość ulic. Taki objazd funkcjonował również w dniach 26 maja28 maja, 1012 oraz 17 – 20 czerwca 2016 roku – wtedy linię obsługiwała pojazdami 10-metrowymi zajezdnia Kleszczowa, a w weekendy czerwcowe dodatkowo zajezdnia Woronicza.

Trasa podstawowa

ostatnio zmieniana 21 grudnia 2012 roku

Ulice

P+R Aleja Krakowska – al. KrakowskaNa SkrajuPaluchOgrodnikówPaluch

Przystanki

K1.gif P+R Aleja Krakowska
Ż.gif Szyszkowa
Ż.gif Stoicka
S.gif Na Skraju
S.gif Olszowa
S.gif Rybna
Ż.gif Okrężna
S.gif Przelotowa
Ż.gif Ogrody Działkowe Na Skraju
Ż.gif Schronisko Dla Zwierząt
Ż.gif Ogrody Działkowe Paluch
K2.gif Paluch

Linki zewnętrzne

Advertisement