Warszawikia

Zapraszamy do dyskusji na temat zmiany skórki (o tutaj).

CZYTAJ WIĘCEJ

Warszawikia
Advertisement
Warszawikia
121 Czas jazdy (min):
min – max
19 – 26
Częstotliwość: (szczyt – poza – dni wolne)
co 203030 minut

121linia autobusowa zwykła (rozkład jazdy), która kursuje na trasie z Gwiaździstej na Chomiczówkę. Linię obsługują zajezdnia autobusowa Kleszczowa, zajezdnia autobusowa Stalowa i ajent Mobilis.

Historia

Zdjęcie archiwalne: Autobus Jelcz M121I na linii 121 na ul. Krasińskiego

Zdjęcie archiwalne: Autobus Mercedes O530 na linii 121 na pl. Wilsona

Linia „121” powstała 1 czerwca 1949 roku w wyniku zmiany oznaczenia linii Y (Plac WilsonaWawrzyszew (Kościół)) i zaczęła kursować z Placu Wilsona i ulicami Słowackiego, Żeromskiego i Wólczyńską docierała do pętli Wawrzyszew (Kościół). Dnia 1 maja 1954 trasę linii wydłużono na Chomiczówkę, przez ul. Kwitnącą do pętli Brązownicza. Na takiej trasie linia kursowała przez kolejnych kilkanaście lat.

Wraz z otwarciem pierwszego odcinka ul. Broniewskiego w 1966 roku, linię „121” skierowano od pl. Wilsona ulicami Krasińskiego, Broniewskiego i Perzyńskiego do ul. Żeromskiego, następnie w 1972 roku jej kursowanie przeniesiono na ul. Jarzębskiego, a w 1975 roku na al. Reymonta. Dnia 27 grudnia 1976 roku linia „121” została skierowana przez Wólczyńską i Conrada do nowego krańca Chomiczówka. Następnie w 1979 roku ten odcinek trasy uległ znacznemu przekształceniu – od al. Reymonta linię skierowano przez Conrada, Sokratesa, Przy Agorze, Marymoncką i Podleśną na Gwiaździstą.

W 1990 roku drugi kraniec linii również przeniesiono na Gwiaździstą, gdzie dojechała ona Mickiewicza, Klaudyny, Podleśną i Gwiaździstą. Przez niecały rok oba krańce linii znajdowały się w tym samym miejscu, w dodatku część trasy w obu kierunkach odbywała się tym samym odcinkiem ul. Podleśnej. Dopiero 30 maja 1991 roku z powrotem trasę linii „121” skrócono do Placu Wilsona. Trasa ta nie uległa zmianie przez następnych kilkanaście lat, aż do 1 grudnia 2007 roku, kiedy to linię skierowano od ul. Marymonckiej do Gdańskiej, Rudzkiej i Klaudyny do ul. Podleśnej. W lutym 2009 roku linię wycofano z odcinka Plac WilsonaChomiczówka ze względu na skierowanie tamtędy linii 114 (Bródno-PodgrodzieMłociny-UKSW), jednocześnie wycofano ją z ul. Gdańskiej, gdzie skierowano linię 205.

Dnia 22 marca 2013 roku Zarząd Transportu Miejskiego, w ramach polityki oszczędności, ogłosił projekt racjonalizacji tras komunikacji autobusowej – według niego kursowanie linii „121” miało zostać ograniczone do dni powszednich i godzin od 7:00 do 17:00. Ostatecznie wycofano się z tego pomysłu[1].

Dnia 26 listopada 2016, w związku z rozpoczęciem budowy kolejnego odcinka II linii metra, linię 121 wydłużono z pętli Chomiczówka wzdłuż ulic Conrada oraz Powstańców Śląskich do pobliskiej pętli Nowe Bemowo. Dnia 1 września 2018 roku linia powróciła na dawną trasę - ponownie kursuje tylko do Chomiczówki.

Trasa podstawowa

Ostatnio zmieniana 2 lutego 2009 roku

Ulice

GwiaździstaGwiaździstaPodleśnaMarymonckaPrzy AgorzeSokratesaChomiczówka

Przystanki

Autobus Jelcz M121M na linii 121 na pętli Chomiczówka

K1.gif Gwiaździsta
Ż.gif Gwiaździsta
S.gif Klaudyny
Ż.gif Lektykarska
S.gif Podleśna-IMiGW
S.gif AWF
Ż.gif Twardowska
S.gif Szpital Bielański
Ż.gif UKSW
Ż.gif Las Bielański
S.gif Przy Agorze
S.gif Wrzeciono
S.gif Sokratesa
Ż.gif Tołstoja
Ż1.gif Bogusławskiego
S.gif Bogusławskiego
S.gif Kwitnąca
K2.gif Chomiczówka

Przypisy

Linki zewnętrzne

Advertisement