Warszawikia

Zapraszamy do dyskusji na temat zmiany skórki (o tutaj).

CZYTAJ WIĘCEJ

Warszawikia
Advertisement
Warszawikia
101 Czas jazdy (min):
min – max
15 – 19
Częstotliwość: (szczyt – poza – dni wolne)
co 151515 minut
Poprzednie trasy
— 14.11.1948 – uruchomienie —

Autobus MAN NL223 linii 101 na krańcu Metro Politechnika (2008)

Autobus Solaris Urbino 10 linii 101 na pl. Trzech Krzyży (2010)

Autobus MAN Lion's City G na linii 101 na pętli Metro Młociny (2012)

Autobus MAN NG363 Lion`s City G na linii 101 na ul. Światowida (2014)

Autobus Jelcz M121l4 na linii 101 na pętli Metro Młociny. (2017)

101historyczna linia autobusowa zwykła, która kursowała na trasie z Nowodworów na Metro Młociny. Linię obsługiwała zajezdnia autobusowa Stalowa.

Historia

Linia "101" powstała w wyniku przekształcenia linii "D" 14 listopada 1948 roku i połączyła Dworzec Główny przez Aleje Jerozolimskie, Most Poniatowskiego, Targową na Dworzec Wschodni. Trasa ta pozostała niezmieniona do 1959 roku, kiedy to zachodni kraniec przeniesiono na Plac Trzech Krzyży, a wschodni na skrzyżowanie ul. Szwedzkiej i ul. Kowieńskiej. W 1964 roku praski kraniec przeniesiono na ul. Namysłowską, w 1967 roku linię skierowano wzdłuż ul. Ludnej, a w 1979 roku linię "101" skierowano na pętlę Plac Hallera.

Spora zmiana trasy linii "101" miała miejsce w 1985 roku, wówczas w czerwcu w wyniku połączenia z linią "178-bis" linia "101" została wydłużona przez ul. Jagiellońską, ul. Modlińską i ul. Obrazkową na pętlę Tarchomin (Fabryka Domów). Trasa w rejonie Tarchomina zmieniała się jeszcze kilkukrotnie – w 1989 roku linię skierowano przez przez Świderską i Mehoffera do Nowodworskiej, a w 1993 roku do pętli Tarchomin Światowida. Dnia 1 września 1993 roku linia "101" w wyniku połączenia z pospieszną linią "H" stała się jedną z najdłuższych linii autobusowych w mieście, z Placu Trzech Krzyży wydłużono ją wzdłuż ul. Grójeckiej na Okęcie. Jeszcze w 1995 roku linię przedłużono wzdłuż ulicy Światowida na Nowodwory. Tak długa trasa funkcjonowała do 2000 roku, gdy z Okęcia skrócono ją do Dworca Wschodniego, a zmiana spowodowana była tym, że na trasie do Okęcia linia dublowała tramwaje.

Kolejna zmiana miała miejsce 27 czerwca 2005 roku, kiedy to w wyniku przejęcia części trasy linii "509" autobus zaczął kursować z Nowodworów do Metra Politechnika, a 21 czerwca 2008 roku postanowiono jednak skrócić trasę linii do odcinka Plac HalleraMetro Politechnika. Istniała tak do 5 czerwca 2011 roku, kiedy to została połączona z linią "166" i zlikwidowana. W tym okresie obsługę zapewniała Zajezdnia autobusowa Ostrobramska.

Linia "101" została ponownie uruchomiona 26 marca 2012 roku w związku z otwarciem Mostu Północnego, została wówczas skierowana przezeń na trasę NowodworyMetro Młociny.

Po przedłużeniu linii tramwajowej na Nowodwory linia została zlikwidowana razem z linią E-8.

Ostatnia trasa

z 26 lutego 2017 roku

Ulice

NowodworyŚwiatowidaMyśliborskaal. KuklińskiegoMost Skłodowskiej-Curieal. WittekMetro Młociny

Przystanki

K1.gif Nowodwory
S.gif Nowodwory
S.gif Stefanika
S.gif Mehoffera
S.gif Tarchomin
S.gif Myśliborska
S.gif Porajów
S1.gif Stare Świdry
Ż.gif Świderska
Ż.gif Prozy
Ż.gif Zajezdnia Żoliborz
S1.gif Metro Młociny
K2.gif Metro Młociny

Galeria

Linki zewnętrzne

Advertisement